CHIP – PowerPC-s játékok AMIGA-ra

Mikor a PC-s világban megjelentek a 3D-s texture-mapped játékok, az AMIGA-soknak egyre inkább meg kellett tanulni, hogy a 68k-s processzorok teljesítménye már nem elég az új generációs, rengeteg számítást igénylő médiacsodákhoz. Az ID Software remekei, a Wolfenstein-től a Quake sorozatig egyre jobb minőségű, és egyre valósághűbb világot teremtettek a játékosok monitoraira.

Viszont, a PowerPC-s kártyák tavalyi megjelenése óta már bármelyik, erős gépet igénylő 3D-s játék igényeit ki tudják elégíteni a gépek. Az első villámgyors 3D-s játék AMIGA-ra a DOOM volt, amely még tavaly (1997) Karácsony előtt megjelent, néhány nappal a forrás kibocsájtása után. Ebből létezik PowerPC és 68k verzió is, olyan bővítésekkel az eredeti programhoz képest, mint repülés, fel/le tekintés, stb. A DOOM-hoz – jobban megnézve a programozók optimalizált verzióit – nem is szükséges igazán PowerPC processzor, egy gyors 68040-esen tökéletesen játszható.

Ugyanez nem mondható el viszont a Descent-ről, és a Quake-ről. A Descent 68k-s verziói csak 66 MHz-es 68060-as processzoron futnak akadás mentesen, de a PowerPC verzió, a leglassabb processzoron is biztosítja a 25-30 kép/másodperces sebességet.

A Quake – mint köztudott – a legkevésbé sem a gyenge processzorokra lett teremtve… Így a Clickboom cég által kiadott hivatalos AmigaQuake 68k-s verziója a leggyorsabb (68k-s) AMIGA-n is csak 7-10 kép/másodperc sebességet képes produkálni, ami ehhez a játékfajtához – a valóságérzet megteremtéséhez – nagyon kevés. (A Clickboom cég, valami érthetetlen ok miatt először a Myst-hez készíti el a PPC-s kódot, és csak az után fognak hozzá a Quake-hez…) Létezik a Quake-nek egy (még) nemhivatalos verziója is – amely PPC processzoron fut – amely szerencsére kihasználja a Motorola RISC processzorok erejét, így (processzor sebességtől, és típustól függően) 17-70 képet tud egy másodperc alatt kirakni a képernyőre. A magasabb értéket a phase5 cég új, CyberVisionPPC grafikus kártyájával mértük.

Még idén meg fog jelenni a Genetic Species (Marble Eyes) című szintén 3D-s játék PPC-s verziója, ami az ígéretek szerint minimum 5-10 szeres gyorsulást fog jelenteni (bár a jelenlegi, 68k-s verzió is teljesen játszható 68040/68060-as processzorokon) a mostani sebességhez képest. Valószínűleg ez a sebességnövekedés elsősorban a nagyobb felbontású képernyő-módok használatakor lesz érezhető.

A Titan Computer is készül a gyors gépek piacára, a Claws of the Devil lesz az első Tomb Raider szerű játék AMIGA-ra.

ppcgames.JPG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *