SDL – powerSDL.library

Mérföldkőhöz ért az új lendületet kapott MorphOS SDL fejlesztése, ugyanis megszületett az első “shared library” amely már az OpenGL-ért felelős alrendszerrel is képes kommunikálni. Ez egyszerűbb nyelvre fordítva annyit jelent hogy van egy “powersdl.library” ami a teljes SDL alrendszert tartalmazza, így az eddig statikusan fordított SDL-es alkalmazások, játékok ezentúl dinamikusan fordítva, jóval kisebb méretben kerülnek kiadásra.

Másik előnye ennek a megoldásnak, hogy a fejlesztés során a javításokat elegendő csak a library-ben átvezetni, a programok újra fordítása nélkül korrigálhatók az esetleges problémák.

Ezzel párhuzamosan került kiadásra az első MorphOS SDL SDK, amely a teljes forráskódon túl tartalmazza a szükséges help file-okat HTML és MAN formátumban is továbbá jónéhány példaprogramot is a könnyebb megismerést elõsegítendő. Az SDK-val lehetőség van egyszerűen statikus vagy dimanikus verziót fordítani, csak a kiadott MorphOS SDK szükséges a telepített GCC környezettel. A statikus változatot addig szükséges megtartani, amíg a powersdl.library képes lesz együtt működni a POSIX környezetet biztosító ixemul.library-val, hasonló trükkel mint ahogy a tinygl.library és hamarosan a jungl.library által biztosított OpenGL rendszerrel is. Ez utóbbi mondattal elárultuk, hogy a JunGL áltat a MorphOS 1.5-ben támogatott Radeon software és hardware meghajtó is bekerül az SDL-be, vélhetõleg még az 1.5 megjelenése elõtt!

Az SDL ezen ágának fejlődése nem jelenti azt hogy a Gabriele Greco által megkezdett munka, amely a 68k-s AmigaOS-re is lehetővé tette az SDL-es játékok portolását feledésbe merül, ugyanis hamarosan visszavezetésre kerülnek a javítások és fejlesztések a MorphOS verzióból.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *